Na vlastitom primjeru (primjeru iz obitelj) vam mogu dočarati važnost moje, vaše i svih web stranica i sadržaja koji se krije iza njih znači za vaše poslovanje. Ukratko rečeno, zbog toga što se poslovanje nekog iz moje obitelji prezentiralo kroz web stranicu, to ga je izdvojilo od konkurencije, tvrtki koje nisu imale svoje stranice za istu uslugu. Zbog toga što je ta osoba imala web stranicu, a drugi iz iste djelatnosti ne, kupci su mogli lakše doći do korisnih informacija i kontakata i ostvariti kontakt. Prisutnost na webu može učiniti veliku razliku u privlačenju većeg broja klijenata/kupaca.
Sadržaj na webu treba biti optimiziran za tražilice (SEO)
Definicije i općenite informacije optimizaciji za tražilice – Search Engine Optimization, možete pronaći nakon par sekundi na Googleu. Neću vam ispisivati definicije, nego reći što SEO može učiniti za vas.
Objasnit ću kroz primjer u nastavku. Želite kupiti aparat za kavu, a pritom doznati korisne informacije koje će vam pomoći odlučiti koji model i marku tog aparata ćete izabrati. Vaša web pretraga može izgledati tako da počnete upisivati ključne riječi poput “najbolji aparat za kavu”, “usporedba aparata za kavu” i slično.
Ako naiđete na webshop koji ima dobru ponudu aparata za kavu, a uz to ima i detaljne opise, usporedbe, savjete i, na primjer, rubriku Blog koja sadrži razne korisne informacije o tim aparatima, velika je vjerojatnost da ćete se na toj stranici zadržati i na njoj i kupiti proizvod.
Takve stranice će se najvjerojatnije rangirati iznad onih koje takav sadržaj nemaju i biti među prvim rezultatima na Googleu. Ako ne pišete novi i koristan sadržaj za potencijalne klijente, vidljivost će vam početi opadati.
Oglasi su korisni, ali SEO je dugoročna investicija
Ulaganje u oglašavanje na društvenim mrežama svakako može biti korisno i proizvesti brze rezultate ako u kratkom roku želite privući više ljudi, ali dugotrajnije rezultate, bez konstantnog ulaganja novčanih sredstava, može vam omogućiti optimizacija za tražilice.
To ne znači da oglasi nisu korisni i da vam ne trebaju, zapravo je najbolje ulagati u oba aspekta jer vam oba trebaju u određenim scenarijima. Na primjer, ako se bliži radionica koju održavate ili neki događaj, njega je sigurno korisno promovirati na društvenim mrežama jer želite privući što veći broj ljudi, a kvalitetnim oglasima, usmjerenim pravoj publici, to možete brzo i postići.
S druge strane, uz SEO možda nećete vidjeti rezultate odmah, ali jednom kada uspijete ostvariti bolje rangiranje organskim rezultatima pretrage (neplaćenim sadržajem kojeg ste kreirali), taj sadržaj će ostati na vašoj stranici, iznova privlačiti klijente, a možete ga i ažurirati i osvježavati, stvarati novi sadržaj i tako konstantno biti potencijalni odabir osobe koja pretražuje proizvod ili uslugu koju vi nudite.
Nemate vremena ili nemate osobu zaduženu za pisanje sadržaja za vaš web?
Uz opciju zapošljavanja novog djelatnika za navedeni zadatak, možete se obratiti virtualnom asistentu, freelanceru, vanjskom suradniku koji će vam obaviti određene zadatke i projekte i naplatiti ih po satu ili po projektu. Takva suradnja vam može koristiti na više načina, a detaljnije o tome pročitajte na blogu Prednosti suradnje s virtualnim asistentom.